Scrum – Ce este Scrum? Ce implică aceasta?

ManagementComentariile sunt oprite pentru acest articol.

Te afli aici:Scrum – Ce este Scrum? Ce implică aceasta?

Scrum este o modalitate agilă de a gestiona un proiect, de obicei, se utilizează la dezvoltarea unui software. Dezvoltarea agilă a unui software cu ajutorul Scrum este adesea percepută ca o metodologie; decât să vedeți Scrum ca metodologie, mai degrabă gândiți-vă la acesta ca un cadru pentru gestionarea unui proces.

Ce este Scrum?

În această lumea agilă a Scrum-lui, în loc să ofere descrieri complete și detaliate despre cum se pot face toate lucrurile într-un proiect, o mare parte din el este lăsat echipei Scrum de dezvoltare a unui software. Acest lucru se datorează faptului că echipa va ști cel mai bine cum să rezolve problema prezentată.

De aceea, în dezvoltarea Scrum, de exemplu, o întâlnire de planificare a sprintului este descrisă în termenii rezultatului dorit (un angajament față de un set de caracteristici care urmează a fi dezvoltate în următorul sprint) în loc de un set de criterii introductive, definiții de sarcini, criterii de validare, criterii de ieșire (ETVX) și așa mai departe, așa cum ar fi prevăzut în majoritatea metodologiilor.

Scrum se bazează pe o echipă auto-organizată și multifuncțională. Echipa Scrum se autoorganizează prin faptul că nu există nici un lider general al echipei care să decidă ce persoană și ce sarcină va face sau cum va rezolva o problemă. Acestea sunt aspecte care sunt decise de echipa ca un tot întreg.

În Scrum, o echipă este multifuncțională, ceea ce înseamnă că toată lumea este necesară pentru a lua o caracteristică de la idee la implementare.

În cadrul unei dezvoltări agile, echipele Scrum sunt sprijinite de două roluri specifice. Primul este un ScrumMaster, care poate fi considerat un antrenor al echipa, ajutând membrii echipei să folosească procesul Scrum pentru a aduce performanțe la cel mai înalt nivel.

Proprietarul produsului (PO) este celălalt rol, iar în dezvoltarea software-ului Scrum, este reprezentatul afacerii, clienților sau utilizatorilor și ghidează echipa pentru a construi produsul potrivit.

Dezvoltarea Scrum: Ce implică aceasta?

Modelul Scrum sugerează că proiectele progresează printr-o serie de sprinturi. În conformitate cu o metodologie agilă, sprinturile sunt adunate în timp de cel mult o lună, cel mai frecvent două săptămâni.

Metodologia Scrum pledează pentru o întâlnire de planificare la începutul sprintului, în care membrii echipei își dau seama la câte articole se pot angaja și apoi creează un backlog de sprint – o listă a sarcinilor care trebuie îndeplinite în timpul sprintului. 

În timpul unui sprint agil Scrum, echipa Scrum își ia un mic set de caracteristici, de la idee, la funcții codificate și testate. În cele din urmă, aceste caracteristici sunt realizate, adică codate, testate și integrate în produs sau în sistemul de evoluție.

În fiecare zi a sprintului, toți membrii echipei trebuie să participe la o întâlnire zilnică Scrum, inclusiv ScrumMasterul și proprietarul produsului. Această întâlnire are o durată de timp de maximum 15 minute. În acel moment, membrii echipei împărtășesc despre ceea ce au lucrat în ziua precedentă, ce vor lucra în acea zi și vor identifica eventualele obstacole în calea progresului.

Modelul Scrum vede scrum-urile zilnice ca o modalitate de a sincroniza munca membrilor echipei în timp ce ei discută despre activitatea sprintului.

La sfârșitul unui sprint, echipa efectuează o revizuire a sprintului în timpul căreia echipa demonstrează noua funcționalitate către PO sau oricare alt participant care dorește să ofere feedback care ar putea influența următorul sprint.

Această porțiune de feedback în cadrul dezvoltării software-ului Scrum poate avea ca rezultat modificări ale funcționalității proaspăt oferite, dar este posibil ca aceasta să aibă drept rezultat revizuirea sau adăugarea elementelor la restanțele produsului.

O altă activitate în managementul proiectelor Scrum este retrospectiva sprintului la sfârșitul fiecărui sprint. Întreaga echipă participă la această întâlnire, inclusiv ScrumMasterul și PO. Întâlnirea este o oportunitate de a reflecta asupra sprintului care s-a încheiat și de a identifica oportunități de îmbunătățire.

Procesul Scrum: principalele artefacte

Artefactul principal în dezvoltarea Scrum este, desigur, produsul în sine. În modelul Scrum se așteaptă ca echipa să aducă produsul sau sistemul, într-o stare potențial finală, la sfârșitul fiecărui sprint Scrum.

Backlog-ul produsului este un alt artefact al Scrum-ului. Aceasta este lista completă a funcționalității care rămâne să fie adăugată produsului. Proprietarul produsului acordă prioritate restanțelor, astfel încât echipa să lucreze întotdeauna la cele mai importante caracteristici.

Folosind metodologia Scrum, cea mai fregvent utilizată și mai reușită metodă de a crea un backlog al produsului, este completarea cu povestiri despre utilizatori, acestea sunt scurte descrieri ale funcționalității descrise din perspectiva unui utilizator sau a unui client.

În managementul proiectului Scrum, în prima zi a unui sprint și în timpul întâlnirii de planificare, membrii echipei creeazăbacklog-ul sprintului. Backlog-ul unui sprint poate fi considerată ca o listă a echipelor pentru sprint, în timp ce un backlog al produsului este o listă de caracteristici care urmează să fie construite (scrise sub formă de povești de utilizator).

Backlog-ul sprintului este lista de sarcini pe care echipa trebuie să le îndeplinească pentru a furniza funcționalitatea pe care și-a asumat-o în timpul sprintului.

Artefacte suplimentare care rezultă din metodologia agilă Scrum sunt diagramele burndown ale sprintului și graficul de lansare burndown. Graficele Burndown arată numărul de lucrări rămase fie într-un sprint, fie într-o lansare și reprezintă un instrument eficient în dezvoltarea unui software Scrum. Ele sunt utilizate pentru a determina dacă un sprint sau o lansare este în grafic pentru a avea toate lucrările planificate terminate până la data dorită.

Proiectul Agil Scrum: Principalele roluri

Chiar dacă sunteți nou la Scrum, este posibil să fi auzit de un rol numit ScrumMaster. ScrumMaster este antrenorul echipei și ajută practicanții Scrum să atingă cel mai înalt nivel de performanță.

În cadrul procesului Scrum, un ScrumMaster diferă de un manager de proiect tradițional, inclusiv că acest rol nu oferă direcție zilnică echipei și nu atribuie sarcini persoanelor.

Un bun ScrumMaster protejează echipa de la distragerile din exterior, permițând membrilor echipei să se concentreze la maxim, în timpul sprintului, pe obiectivul pe care l-au selectat.

În timp ce ScrumMasterul se concentrează pe a ajuta echipa să fie cea mai bună, proprietarul produsului lucrează pentru a îndruma echipa spre scopul corect. Proprietarul produsului face acest lucru prin crearea unei viziuni convingătoare a produsului și apoi prin transmiterea acestei viziuni către echipă prin backlog-urile produsului.

Proprietarul produsului are responsabilitatea de a prioritiza backlog-ul în timpul dezvoltării Scrum, de a se asigura că este de până la par, pe măsură ce se află mai multe despre sistemul construit, utilizatorii, echipa și așa mai departe.

Cel de-al treilea și ultimul rol în managementul proiectului Scrum îl reprezintă echipa Scrum. Deși persoanele fizice se pot alătura echipei cu diverse titluri de locuri de muncă, în Scrum, aceste titluri sunt nesemnificative. Metoda Scrum afirmă că fiecare persoană contribuie în orice fel pot pentru a finaliza activitatea fiecărui sprint.

Acest lucru nu înseamnă că se așteaptă ca un tester să re-proiecteze sistemul; persoanele fizice vor petrece cele mai multe ore (și uneori toate) a timpului lor de lucru în orice disciplină au lucrat înainte de a adopta modelul agil Scrum. Dar cu Scrum, se așteaptă ca indivizii să lucreze dincolo de disciplinele lor preferate, ori de câte ori ar fi pentru binele echipei.

O modalitate de a gândi la natura interlocking a acestor trei roluri în această metodologie agil este ca o mașină de curse.

Echipa Scrum este ca și o mașină, pregătită să accelereze în orice direcție indicată. Proprietarul produsului este șoferul, asigurând ca mașina merge întotdeauna în direcția corectă. Și ScrumMaster este mecanicul principal, menținându-și bine mașina la un nivel optim.

Sus