Implementarea programului Scrum – 7 pași

ManagementComentariile sunt oprite pentru acest articol.

Te afli aici:Implementarea programului Scrum – 7 pași

Ești gata să începi să utilizezi Scrum? Iată un ghid pentru implementarea Agile cu ajutorul Scrum.

Ce este Scrum?

Să trecem direct la subiect. Pentru a începe cu Scrum, vă recomandăm să începeți cu o singură echipă pe un proiect destul de simplu și scurt. Nu este greu și nu este prea mult de făcut în ceea ce privește procesul, dar este doar pentru a avea modul corect de gândire.

Dacă sunteți complet nou la Scrum sau doriți doar o reîmprospătare, iată o prezentare generală a Agile cu Scrum.

AVERTIZARE! Unii oameni din echipă vor iubi această metodologie și unii oameni o vor urî-o. Acest lucru este perfect normal și ar trebui să îi încurajați pe oameni să facă o încercare corectă înainte de a renunța. Dacă un individ va sfîrși prin a renunța, îndepărtați-l din echipă și lăsați-l pe altul să intre. De asemenea, aceasta înseamnă că persoana care a fost scoasă din echipă nu mai trebuie să lucreze la proiect.

Începeți prin următorii pași

1. Definiți-vă prima echipă Scrum

Echipa este compusă din 5-9 membri. Acești membri au o combinație de competențe și pot include developeri, testeri, asistenți, designeri, analiști ai afacerii, etc. Toți membrii continuă să colaboreze strâns. Echipa în sine este responsabilă de livrarea produse finisate până la sfârșitul fiecărui sprint.

2. Definirea lungimii dvs. Sprint

Un sprint este o time-box care durează între 7 și 30 de zile și de obicei rămâne aceeași pe întreaga durată a unui proiect. O întâlnire de planificare continuă fiecare sprint în care se planifică lucrul pentru sprint, iar echipa se angajează să finalizeze această lucru. La sfârșitul unui sprint, se organizează o evaluare / întâlnire cu o demonstrație a lucrărilor finalizate. Aici sunt revizuite îmbunătățirile și sunt planificate lucrările pentru următorul sprint.

Dacă nu aveți nicio idee despre cât timp, atunci începeți cu 2 săptămâni.

3. Numiți un Maestru Scrum

Scrum Master este catalizatorul grupului Scrum. Ele se asigură că grupul Scrum este eficient și progresează. În eventualitatea unui impediment, maestrul Scrum urmărește și rezolvă problemele grupului.

Vă puteți gândi la acest lucru în calitate de Manager de Proiect al echipei, cu excepția faptului că persoana nu ar trebui să dicteze la ce lucrează echipa și nu ar trebui să încerce prea mult să gestioneze și să domine. Scrum Master va asista echipa în planificarea lucrărilor pentru sprinturile viitoare.

4. Desemnați proprietarul produsului

Proprietarul produsului ar trebui să fie o persoană care să se ocupe de asigurarea că echipa generează valoare proiectui pentru afacere, client sau cine vrea proiectul (cumpărătorul final). Proprietarul de produs scrie în mod obișnuit cerințele centrate pe client sub formă de povestiri, le acordă prioritate acestora și le afișează pe backlog.

5. Creați Backlog-ul produsului inițial

Backlog-ul Produsului este o listă de dorințe a tuturor povestirilor (cerințelor) utilizatorilor care se așteaptă să fie finalizate în proiect. Cea mai importantă istorie ar trebui să fie în partea de sus a listei, astfel încât întreg backlog-ul este ordonat continuu în conformitate cu importanța povestirii.

Un backlog va conține de obicei 2 tipuri de articole de lucru:

Epice – Povestiri la nivel înalt care sunt schițate foarte bine și fără prea multe detalii.

Povestiri – Cerințe mai detaliate pentru ceea ce ar trebui de făcut (să fie posibil). Un epic poate fi în mod obișnuit împărțit în mai multe povești.

Pe măsură ce mergeți mai departe în josul backlog-ului, elementele vor fi de obicei mai generale și cu mai puține detalii. Pe măsură ce povestea ajunge spre topul priorităților, ar trebui să se pună mai multe detalii, astfel încât echipa să poată începe să lucreze la ea.

În orice moment, proprietarul de produs este liber să re-prioritizeze backlog-urile, după cum consideră potrivit.

Exemplu de povestiri ale utilizatorilor

Ca utilizator nou, vreau să creez un cont, astfel încât să pot utiliza Prognoza.

În calitate de cumpărător de cărți, pot citi recenzii ale unei cărți selectate pentru a mă ajuta să decid să cumpăr.

Un client bancar își poate schimba codul PIN.

6. Planificați și începeți primul Sprint

Pe baza prioritizării backlog-ului, echipa acum sortează articolele din listă (de obicei, din partea de sus). Echipa face brainstorming și decide cu privire la ceea ce și cât de mult pot completa în viitorul sprint. Aceasta se numește întâlnirea de planificare a sprintului.

Odată ce echipa este de acord, sprintul este lansat și echipa începe să lucreze la povestiri.

7. Închideți Sprintul curent și porniți următorul.

Când se ajunge la sfîrșitul time box-ului, adică la sfârșitul actualului sprint, tot lucrul planificat ar trebui, să fie făcut. Dacă nu este cazul, este de datoria echipei să decidă dacă lucrul rămas ar trebui să se transfere la următorul sprint sau să fie pus înapoi în backlog.

Echipa face o evaluare în care discută despre ce afost bine și ce ar putea fi îmbunătățit pentru următorul sprint. După aceasta, are loc întâlnirea de planificare a următorului sprint și procesul se repetă.

Nu există nicio limită pentru numărul de sprinturi, cu excepția cazului în care sunt stabilite într-un termen limită (în funcție de buget sau de timp) sau dacă întreg backlog-ul este finalizat. Dacă niciunul dintre aceste criterii nu este îndeplinit, sprinturile continuă să se desfășoare pe o perioadă nedeterminată.

Concluzie Scrum este o soluție excelentă pentru a sprijini progresul rapid al proiectelor de aproape orice tip. Este extrem de eficient pentru a crea agilitate pentru orice organizație, dar există și alte metode

Sus